آموزش طراحی لباس

دوره آموزش طراحی لباس به صورت جامع از مبتدی تا پیشرفته ویژه افرادی ست که می‌خواهند وارد بازار کار تخصصی طراحی لباس شوند و یا برای استفاده شخصی خود به این رشته علاقه‌مند هستند. آموزشگاه طراحی لباس دانش هنر بهترین برگزار کننده کلاس طراحی لباس می باشد.

کلاس آموزش طراحی لباس

(از مبتدی تا پیشرفته)

هدف مجموعه دانش هنر از برگزاری کلاس آموزش طراحی لباس مبتدی تا پیشرفته این است که افرادی که بدون هیچ‌گونه پیش‌نیازی به رشته طراحی لباس علاقه دارند هم می‌ توانند به راحتی در این دوره‌ ها ثبت نام کنند و فعالیت خود را آغاز کنند.

حال سوال اینجاست که برای آموزش دیدن در دوره طراحی لباس گذراندن دوره‌های نقاشی و خیاطی الزامی است؟ در پاسخ باید بگوییم که خیاطی می‌تواند مکمل رشته طراحی لباس باشد اما شرط لازم نیست؛

زیرا که این دو رشته با هم متفاوت‌ اند و خیاط در اصل منجر به دوختن لباسی روزمره می‌شود اما طراح لباس، طرحی را ارائه می‌دهد که هم قابلیت پوشش دارد و هم با ساختار هنری خاصی طراحی می‌ شود.

شما هنرجویان عزیز می‌توانید با شرکت در کلاس طراحی لباس ایده‌ های ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کنید؛ اگر عشق واقعی به طراحی فشن و لباس داشته باشید و آن را با اراده و پشتکار خود همراه سازید. در ادامه شما با یکی از معتبرترین آموزشگاه طراحی لباس تهران آشنا می شوید همچنین به شرح سرفصل های کلاس طراحی لباس می پردازیم.

آموزش طراحی لباس
کلاس آموزش طراحی لباس
کلاس آموزش طراحی لباس در تهران

مشاوره برای دوره طراحی لباس

همکاران ما در اسرع وقت از پیش شماره 48000928-021 با شما تماس خواهند گرفت.

کلاس طراحی لباس

کلاس طراحی لباس یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های هنری است که به هنرآموزان کمک می‌کند تا از نزدیک و به صورت تجربی و گروهی با طراحی و ساخت پارچه ها و لباس‌های آشنا شوند.

در کلاس طراحی لباس آموزشگاه دانش هنر از مبتدی آموزش خواهید دید که چگونه یک مانکن را روی کاغذ کشیده و انواع لباس با یقه‌های مختلف، آستین‌های مختلف و در کل فرم‌های مختلف بیافرینید و چطور جنسیت انواع پارچه‌ها را روی کاغذ پیاده‌سازی کنید.

در این کلاس، دانشجویان با مفاهیم پایه طراحی لباس، انتخاب رنگ، برش و دوخت لباس‌های مختلف آشنا می‌شوند. همچنین، آنها با استفاده از ابزارهای مختلف طراحی، مدل‌سازی و پارچه‌ بافی، لباس‌های جدیدی را طراحی و ساختاری می‌دهند. در نهایت، دانشجویان می‌توانند لباس‌های خود را به نمایش بگذارند و بازخورد خوبی از همکلاسیان و استاد خود دریافت کنند.

دوره طراحی لباس

دوره آموزش طراحی لباس با نقاشی زمین تا آسمان فرق دارند و کاملاً از هم مجزا هستند. در دوره طراحی لباس آموزشگاه دانش هنر از ابتدا آموزش خواهید دید که چگونه یک مانکن را روی کاغذ کشیده و انواع لباس با یقه‌های مختلف، آستین‌های مختلف و در کل فرم‌های مختلف بیافرینید و چطور جنسیت انواع پارچه‌ها را روی کاغذ پیاده‌سازی کنید.

برای کسانی که می‌خواهند در وقت خود صرفه‌جویی کنند و نیاز دارند به صورت فشرده کلاس طراحی لباس در تهران را بگذرانند پیشنهاد می‌کنیم که از طریق دانشگاه آموزش را شروع نکنند؛ زیرا که بعد از گذراندن 4 سال از وقت خود در انتها دوباره باید دوره طراحی لباس را در آموزشگاه‌ها بگذرانند تا بتوانند به صورت حرفه‌ای کار کنند.

در نتیجه بهتر است از ابتدا وقت خود را صرف دوره‌ی 6 ماهه‌ی دوره طراحی لباس از مبتدی تا پیشرفته کنید که مطابق با استانداردهای بین‌المللی این رشته است و در نهایت نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

دوره طراحی لباس حرفه ای
دوره طراحی لباس
دوره طراحی لباس با مدرک معتبر

سرفصل‌ های دوره طراحی لباس

سرفصل های دوره طراحی لباس در آموزشگاه دانش هنر که به چند دسته تقسیم‌ بندی می‌شوند. برای شروع تا حرفه‌ای شدن حتماً نیاز دارید که مباحث زیر را بگذرانید

با کشیدن انواع فیگور (تمام رخ، نیم‌رخ، سه رخ، حالت نشسته) روی کاغذ شروع می‌شود و توانایی کشیدن انواع یقه، آستین، بلوز، دامن، شلوار و انواع دیگر لباس‌ها را آموزش خواهید دید. در این مبحث با انواع چین و چرک و ریزش پارچه‌ها نیز آشنا خواهید شد که همگی بستری برای ترم سوم طراحی لباس است.

در ترم دوم که مربوط به رنگ شناسی تخصصی و جنسیت سازی روی کاغذ می باشد ، شما با انواع پالت‌ های رنگی، نحوه‌ی ترکیب آن‌ها، چگونگی ست کردن رنگ‌ها با هم چگونگی استفاده از آن‌ها در لباس‌ های مختلف و اینکه چه رنگی مخصوص چه کسی است آغاز خواهد شد.

در ادامه آموزش خواهید دید که چگونه جنسیت پارچه‌ها را به وسیله‌ی لوازمی مثل مداد رنگی و مارکر و گواش روی کاغذ بکشید. جنسیت سازی‌ های مختلف به شما کمک می‌کند که ایده‌های خود را زیباتر نشان دهید. همچنین هنرجویان این رشته علاوه بر طراحی کردن لباس، در مشاغلی همچون تصویرسازی نیز می‌توانند موفق عمل کنند.

ترم سوم کلاس طراحی لباس مهم‌ترین بخش آموزش های این دوره است. شما در این ترم آموزش می‌بینید که چگونه خلاقیت‌های مختلف را در ذهن خود بپرورانید.

از انواع و اقسام اشیا، حیوانات، گل‌ها و هر آن چیزی که به آن علاقه‌مندی داشته باشید می‌توانید الهام بگیرید و همچنین مبحث پارچه شناسی تخصصی را نیز آموزش خواهید دید.

ترم چهارم از رشته طراحی لباس مربوط به انواع دوخت‌های تزیینی ست. این دوخت‌ها باعث می‌شود که طرح‌های متفاوتی ایجاد کنید.

همچنین یکسری از دوخت‌های تزیینی باعث می‌شود که بتوانید ایرادهای اندامی را برطرف کنید.

ترم پنجم دوره طراحی لباس به مولاژ اختصاص دارد که در قسمت‌های بالا راجع به آن توضیح داده‌ایم.

مولاژ به معنای الگوی حجمی و پیاده‌سازی لباس روی مانکن است.

نرم افزار مارولوس یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهای طراحی لباس است که در این دوره آموزش خواهید دید.

آموزشگاه طراحی لباس

شرکت در آموزشگاه طراحی لباس به شما امکان می‌دهد تا مهارت‌های خود در طراحی لباس را بهبود بخشید. این کلاس‌ها با استفاده از نرم‌ افزارهای طراحی لباس و ابزارهای دستی، به شما کمک می‌کنند تا طرح‌هایی خلاقانه و جذاب برای لباس‌های مختلف بسازید. همچنین، با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانید با صنعت مد آشنا شوید و به روز با آخرین روش‌ها و مواد استفاده شده در طراحی لباس باشید.

علاوه بر این، شرکت در آموزشگاه طراحی لباس به شما فرصتی برای شروع یک شغل جدید در زمینه طراحی لباس می‌دهد. با ارائه طرح‌های خود به شرکت‌های مد، می‌توانید قراردادهای طراحی لباس را به دست آورید و به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید. همچنین، شرکت در کلاس طراحی لباس یک فعالیت خلاقانه و هیجان‌انگیز است که می‌تواند به شما انگیزه و انرژی بیشتری برای ادامه کار و بهبود مهارت‌های خود بدهد.

برای شرکت در کلاس طراحی لباس همین الان با ما تماس بگیر

دوره طراحی لباس

دوره آموزش طراحی لباس ویژه بازار کار

دوره طراحی لباس جزو مهم‌ترین قسمت‌های این دوره است زیرا که افراد علاقه‌مند به رشته طراحی لباس اکثراً قصد دارند که در این حوزه فعالیت داشته باشند؛ اما یک طراح لباس موفق کسی است که به تمامی حوزه‌های طراحی لباس از جمله کودکان، بانوان و آقایان آشنایی داشته باشد.

در دوره آموزشی طراحی لباس دانش هنر شما با انواع فیگورها و لباس‌ ها آشنا می‌شوید و حال این شما هستید که انتخاب می‌کنید در کدام حوزه موفق‌ تر هستید و علاقه‌ی بیشتری دارید.

آموزشگاه طراحی لباس
برگزاری کلاس ✔️ به شکل حضوری و آنلاین
هزینه کلاس طراحی لباس ✔️ با تعیین سطح
ترم ها ✔️ 6 ترم
سطح کلاس طراحی لباس ✔️  به صورت 0 تا 100
اساتید مجموعه ✔️ اساتید مجرب و متخصص

آموزش طراحی لباس روی الگو

در کلاس آموزش طراحی لباس دانش هنر شما با الگوی حجمی یعنی مولاژ روی مانکن آشنا خواهید شد. این شیوه یکی از بهترین شیوه‌های اجرایی کردن خلاقیت هاست.مهم‌ترین مسئله این است که شما باید بدانید، طرحتان اجرایی هست یا خیر. کار اصلی خیاط این است که پارچه را توسط الگویی که کشیده به لباس تبدیل کند اما قبل از آن باید طراح لباس، ایده ذهنی خود را که روی کاغذ کشیده، روی مانکن پیاده‌سازی کند تا طرحی جذاب و نو ایجاد کند.در دوره طراحی لباس خواهید دید که تمامی این کارها به وسیله مولاژ امکان‌پذیر است.

شما با گذراندن این دوره با انواع الگو های حجمی آشنا خواهید شد و می‌توانید با روش‌ های ساده از یک ایده‌ی خام یک لباس فوق‌ العاده و متفاوت خلق کنید. روش‌ های الگوسازی به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

طراحی الگو اولیه ، الگو سازی روی مانکن ، الگو سازی روی کاغذ مسطح

کلاس طراحی لباس

آموزش طراحی لباس با مداد رنگی

آموزش طراحی لباس با مداد رنگی یکی از آیتم‌هایی ست که در کلاس طراحی لباس آموزش خواهید دید. از جمله لوازمی که در طراحی لباس به آن نیاز دارید: مارکر، مداد رنگی، گواش و آب رنگ است. تمامی این لوازم جذاب به شما کمک می‌کند که جنسیت‌ها را روی کاغذ پیاده‌سازی کنید.

با جنسیت سازی آشنا هستید؟ می‌دانید که کشیدن آنچه لزومی دارد؟

در جواب این سوال ها باید بگوییم که جنسیت سازی پارچه‌ها از جمله گیپور، مخمل، ساتن، حریر و حتی انواع پترن ها و … در نشان دادن مدل لباس و ایده ذهنی شما می‌تواند کمک بزرگی کند. با کشیدن جنسیت پارچه‌ها روی کاغذ در ترم دوم آشنا خواهید شد و در ترم بعد مبحث پارچه شناسی به آن اضافه می‌شود.

این که چه پارچه‌ای مناسب چه لباسی است و یا حتی تفاوت پارچه‌ها با هم و جنس خوب از بد را تشخیص خواهید داد.

آموزش طراحی لباس با نرم افزار

با پیشرفت دنیای امروزی و سرعتی که دنیای مد پیدا کرده، مشخص است که افرادی که با تکنولوژی سروکار دارند و به آن مسلط هستند، هم در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنند و هم خواهان و طرفداران بیشتری در بازار کار خود دارند. آموزش طراحی لباس با نرم افزار نیز از این قضیه جدا نیست. طراحانی که به نرم افزارهای طراحی لباس مسلط‌اند، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایده‌های خود را روی نرم افزار اجرایی کنند و به مشتری تحویل دهند. در دوره طراحی لباس ارائه شده در سایت دانش هنر، کار با نرم افزارها هم آموزش داده می شوند. از جمله مشاغلی که نیاز به نرم افزار طراحی لباس دارند:

  • انواع کارخانه‌هایی که در حوزه طراحی لباس، چه به صورت شخصی برای مجموعه خودشان و چه به صورت برون‌سپاری برای دیگران طرح می‌زنند، نیاز دارند که به روش سیستمی کارهایشان را انجام دهند.
  • و همچنین مزون‌های شخصی نیز برای سرعت عملشان می‌توانند به صورت سیستمی طرح بزنند.

پیش نیاز دوره آموزش طراحی لباس

همان‌طور که در قسمت‌های بالا در مورد پیش نیازهای دوره طراحی لباس توضیح دادیم، برای ثبت نام کلاس طراحی لباس در تهران و شروع دوره نیاز به هیچ‌گونه پیش‌نیازی ندارید و کسانی که مبتدی هستند نیز می‌توانند در دوره‌ها شرکت کنند، زیرا که دوره به صورت جامع از مبتدی تا پیشرفته است.

تجهیزات مورد نیاز کلاس طراحی لباس

برای شرکت در کلاس طراحی لباس لوازمی که در دوره ها و ترم های مختلف نیاز دارید کمی متفاوت هستند. برای مثال:

  • لوازم مورد نیاز ترم 1 و 2 و 3 شامل: مداد رنگی، گواش، مارکر، آب رنگ، مداد B2، کاغذ، پاک‌کن، تخته شاسی و خط کش است.
  • ترم 4 و 5: سوزن، پارچه متقال، خط کش مولر
  • ترم 6: لپ‌تاپ برای یادگیری نرم افزار

هزینه دوره طراحی لباس

(هزینه و شهریه)

شهریه کلاس طراحی لباس در تهران بستگی به سطح شما و نظر کارشناسان ما را دارد و پرداخت شهریه به صورت نقد و اقساط است که این یک ویژگی مثبت، برای کسانی است که می‌خواهند ثبت نام کنند.

بنابراین اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به یادگیری طراحی لباس دارید اما در شرایط اقتصادی مناسب نیستید، می توانید هزینه کلاس های طراحی لباس را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.

همچنین شما عزیزان می توانید تا قبل از اتمام دوره های 3 تا چند ماهه نحوه پرداخت شهریه خود را تعیین کنید که به صورت هفتگی یا ماهانه پرداخت کنید. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

آموزش طراحی لباس در تهران

آموزش طراحی لباس در تهران

اگر با تمام توضیحات گفته شده به این رشته پردرآمد و جذاب علاقه دارید و می‌خواهید به صورت مبتدی تا حرفه‌ای طراحی لباس را آموزش ببینید…برای ثبت نام کلاس آموزش طراحی لباس در تهران می‌توانید از طریق واتس اپ و یا شماره‌های سایت با کارشناسان دپارتمان طراحی لباس در ارتباط باشید.

مدت زمان دوره جامع طراحی لباس

دوره طراحی لباس حضوری و مجازی هر دو با یک سرفصل واحد و از 6 ماه الی 7 ماه است.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران

آموزشگاه طراحی لباس در تهران، دوره‌ها را به صورت حضوری نیز برگزار می‌کند. اساتید دوره‌ها از مجرب‌ترین و بهترین اساتید کشور هستند که رشته طراحی لباس را به صورت تخصصی در دانشگاه‌ها آموزش دیده‌اند. علاوه بر اساتید حرفه‌ای، در پایان دوره طراحی لباس به دانش‌ پذیران مدرک بین‌المللی طراحی لباس، ارائه می‌شود که قابلیت ترجمه شدن دارد و هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور معتبر است و نکته قابل توجه دیگر این است که مدرک مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کلاس طراحی لباس حضوری یا غیر حضوری؟

همان‌طور که می‌دانید کلاس آنلاین طراحی لباس و حضوری از یک سرفصل واحد تبعیت می‌کنند و چون آموزشگاه استاد محور نیست اصول تمامی کلاس ها طبق یک برنامه واحد پیش می‌رود. افرادی که شاغل هستند و یا می‌خواهند وقت کمتری در طول روز صرف کنند بهتر است از دوره‌های مجازی استفاده کنند.

در این صورت هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اند و هم‌زمان خود را بهتر مدیریت می‌کنند.

کلاس طراحی لباس با مدرک بین المللی

آموزشگاه طراحی لباس دانش هنر توسط مجموعه لرن آپ به عنوان یکی از آموزشگاه های مطرح تهران در زمینه طراحی لباس معرفی شده است.

سؤالات متقاضیان درباره کلاس طراحی لباس

خیر در دوره طراحی لباس خیاطی تدریس نمی‌شود. رشته خیاطی و طراحی لباس دو رشته جدا از هم هستند و شرط لازم نیست که طراح لباس، به خیاطی نیز مسلط باشد. طراحان موفق و معروف دنیا با الگوسازی نیز آشنا هستند ولی بهتر است طراحان در حیطه تخصصی خود یعنی روی طراحی تمرکز کنند. تا ایده‌های نوتر و دور از تکرار داشته باشند.

رشته نقاشی یک رشته‌ی جدا از طراحی لباس است زیرا طراح لباس لازم نیست حتماً نقاش خوبی باشد. در ترم اول کلاس طراحی لباس شما آموزش خواهید دید که چگونه طرح و اسکچ بزنید و تمام آنچه که یک طراح برای کشیدن طرح به آن نیاز دارد را آموزش خواهید دید.

در پایان دوره اگر دانش‌پذیران تمامی نمرات خود را دریافت کرده باشند، به آن‌ها مدرک بین‌المللی ارائه خواهد شد؛ که این مدرک وقتی به دارالترجمه ارائه شود قابلیت ترجمه دارد و دارای مهر دادگستری است. علاوه بر مدرکی که زیر نظر وزارت صنعت و معدن است، مدرک خارجی نیز به صورت جداگانه به درخواست دانش‌پذیران به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

برای شرکت در دوره طراحی لباس به هیچگونه پیش نیازی احتیاج ندارید. فرض ما بر این است که شما از صفر می خواهید شروع کنید و حتی نیازی به داشتن تجربه در رشته خیاطی و نقاشی ندارید و تمام آنچه را که یک طراح برای حرفه ای شدن به آن نیاز دارد را در طول دوره آموزش خواهید دید.

بدون شک در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله شما با دانشی که آموزش خواهید دید و با تلاش و پشتکار خود می توانید به یک طراح موفق تبدیل شوید.

4.6/5 - (13 امتیاز)

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام من ۱۵ سالم هست نقاشی هم خوب می کشم و طراحی لباس را خیلی دوست دارم میتونم در کلاس های طراحی لباس شما شرکت کنم

    پاسخ
  • نسترن حشمتی
    1402-05-15 1:39 ب.ظ

    سلام برای شروع کلاس های طراحی لباس باید کلاس ها ی طراحی رو بگذرونیم؟

    پاسخ
  • پارمیدا
    1402-05-20 6:39 ب.ظ

    سلام من نقاشیم خوب نیست یعنی نقاشیم واقعا خوب نیست میتونم تو این کلاسا شرکت کنم؟ واقعا نمیتونم چیزی بکشم

    پاسخ
  • سارینا
    1402-09-25 12:41 ق.ظ

    سلام من علاقه خاصی به طراحی لباس دارم و درحد معمولی بلدم رشتمم مرتبط به علاقم هست.. با مدرک طراحی لباس میتونم شروع به آموزش بکنم در یکی از آموزشگاه های آزاد؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید