آموزش عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی صنعتی یکی از شاخه‌های محبوب عکاسی است که در مرکز آموزش خانه صنعت و معدن آموزش خواهید دید. کلاس عکاسی از مبتدی تا پیشرفته و به صورت جامع است و تمامی شاخه‌های عکاسی علاوه بر عکاسی تبلیغاتی، عکاسی پرتره، مدلینگ، صنعتی، ودینگ، طبیعت، ورزشی و … را آموزش خواهید دید. در ادامه با ما همراه باشید تا به جزئیات این رشته بپردازیم.عکاسی صنعتی

عکاسی تبلیغاتی چیست

عکاسی تبلیغاتی یکی از روش‌های معرفی کسب‌وکار خود در بازار تجارت است. طبیعتاً هر شخصی که مایل به سودآوری بیشتر در حوزه فعالیت خود است، لازم است تا اصول تبلیغاتی را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهد تا از طریق آن شناخته شده و اعتبار کسب کند. دوره عکاسی صنعتی می‌تواند مهارت لازم در این رشته را برای علاقه‌مندان فراهم آورد. اگر به تبلیغاتی که هر روزه در اطراف خود مشاهده می‌کنید، دقت کنید، متوجه خواهید شد که غالباً هر تبلیغی با یک عکس همراه است؛ اما این عکس باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند بیننده را به خود جلب نماید.

هدف اصلی در آموزش عکاسی تبلیغاتی که در دوره آنلاین عکاسی هم به خوبی به آن پرداخته می شود، به زبان ساده، خوب نشان دادن محصول است. منظور از خوب نشان دادن، می‌تواند معرفی جنبه‌های مثبت و قابل جذب محصول نیز باشد. برای آنکه در این حرفه موفق ظاهر شوید، لازم است در نظر داشته باشید که مهم‌ترین اصل در یک تبلیغات مؤثر، عکس است. آخرین موردی نیز که از ذهن خارج می‌شود، عکس می‌باشد. لذا اگر عکس‌های شما بتوانند چشم را ترغیب نمایند تا به دنبال جزئیات باشد و آن‌ها را به خاطر بسپارد، آنگاه است که در بیننده اثر گذاشته و او را به سمت خود جلب نموده‌اید. اگر بخواهید به صورت حرفه‌ای توضیحی از دوره عکاسی تبلیغاتی داشته باشید، می‌توانید این نوع از آموزش های عکاسی را نوعی از تصویرسازی خیالی در دنیای واقعی در نظر بگیرید. در واقع این نوع از عکس‌ها یک حالت ایده آل گرایانه از محصول ارائه می‌دهند.

تاریخچه عکاسی تبلیغاتی در جهان

اگر در قدرت بیان تصاویر کنکاش نماییم، قطعاً به دوران باستان و سنگ نوشته‌های موجود در دل غارها خواهیم رسید که بیانگر، شکار، زندگی و غیره بوده‌اند؛ اما آنچه امروزه با نام عکاسی برای ما معنا دارد، از سال 1816 میلادی به جهانیان معرفی گردید. این مورد با عکاسی از زندگی روزمره، مراسمات خاص و … آغاز شد تا امروز به عکاسی تبلیغاتی و یک رکن اساسی در صنعت و تجارت تبدیل شود. در حال حاضر انواع دوره عکاسی صنعتی در آموزشگاه ها ارائه می‌شوند تا مهارت‌های لازم را به علاقه‌مندان یاد دهند و بستر پیشرفت این هنر را فراهم آورند.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، زمانی که اروپا دارای اوضاع نابسامان بود و چرخ اقتصادی با اندک توان خود در حال چرخش بود، تنها عاملی که توانست رنگ و بوی جدیدی به بازار و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی ببخشد، تبلیغات و معرفی محصولات بود. در آن زمان آمریکا بستر را مناسب دید تا در این بحران، محصولات خود را با رنگ و لعاب بهتر از طریق عکاسی تبلیغاتی و سایر روش‌های بازاریابی در این قاره معرفی نماید تا فروش بیشتر و اعتبار ژرف‌تری به دست آورد.

در آن زمان هنرمندان این عرصه از دوربین‌های تک لنزی استفاده می‌نمودند که با انعکاس نور بر روی لنز کار می‌کرد. البته پس از آن در سال 1959 دوربین‌های 1 دقیقه‌ای معرفی شدند که در کمتر از 1 دقیقه عکس‌های رنگی می‌گرفتند. این روند ادامه داشت تا زمانی که چاپ عکس بر روی گلاسه رنگی ابداع شد و همین امر رنگ و بوی دیگری به مجلات تبلیغاتی و پوسترهای تبلیغاتی بخشید. لذا کم کم عکس به یک عضو جدا ناپذیر از تبلیغات تبدیل شد.

عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی

امروزه بسیاری از کمپانی‌های بزرگ حاضر هستند تا هزینه‌های بسیاری را برای انجام عکاسی تبلیغاتی در آتلیه‌ها و فراهم نمودن نورهای مصنوعی گران، پرداخت نمایند؛ اما باید در نظر داشت که نور طبیعی همواره یک برگ برنده است که می‌تواند تأثیرات شگرفی در نتیجه فعالیت و عکس‌برداری شما داشته باشد. استفاده از نور طبیعی به این معنا است که شما می‌توانید هر جایی که خورشید وجود دارد، از آن به عنوان یک منبع نور استفاده نمایید و هزینه مازاد بابت تهیه نورهای لازم اضافی انجام ندهید. یکی از مزیت‌های نور طبیعی این مورد می‌باشد که باعث می‌شود کالا یا محصول شما، رنگ طبیعی خود را داشته باشد و نیاز به اصلاح با رنگ‌های پس‌زمینه خاص یا نرم‌افزار ادیت نباشد.

از سوی دیگر، بینندگان عموماً با نور طبیعی ارتباط بهتری را برقرار می‌کنند و حس خودمانی‌تری خواهند داشت. در عکاسی صنعتی با نور طبیعی بسیار مهم است که خورشید را به عنوان یک منبع غیر مستقیم بکار گیرید. به طور مثال تصویربرداری خود را از پشت پنجره یا فضای باز دارای سایه انجام دهید. معمولاً در این نوع از تصویربرداری عنوان می‌شود که عکس‌برداری را در زمانی از روز انجام دهید که بیشترین نور را در اختیار خواهید داشت. عموماً بهترین زمان اواخر صبح و اوایل ظهر می‌باشد. به نوع نور و سایه‌ها نیز می‌بایست بسیار دقت نمود. به طور مثال باید در نظر داشته باشید که نور صبح بسیار روشن است و رنگ‌ها در آن کمرنگ‌تر دیده می‌شوند اما نور ظهر و غروب دارای کنتراست بیشتری می‌باشند.

آموزش عکاسی تبلیغاتی

نکات مهم در عکاسی صنعتی

قطعاً برای موفقیت در هر حرفه و شغلی، لازم است تا مهارت لازم را به دست آورید و با تکنیک‌های کاربردی آن آشنا شوید. این مورد در خصوص عکاسی صنعتی هم صادق است. در زیر برخی از تکنیک‌های کاربردی در این رشته پرطرفدار شرح داده شده‌اند:

  • حرفی برای بیان کردن داشته باشید: موضوع عکاسی تبلیغاتی شما پیام شما است. لذا می‌بایست پیام مشخص و واضحی داشته باشید. به این نکته توجه کنید که برای هر عکس تنها 1 پیام در نظر بگیرید.
  • خلاقیت داشته باشید: این رشته نیاز به ایده پردازی و خلاقیت دارد لذا باید خوب فکر کنید. پس از آنکه پیام خود را انتخاب نمودید، در خصوص عکسی که می‌تواند آن را به کاربر منتقل نماید، فکر کنید. در این راه قطعاً شیوه‌های جدید خواهید یافت.
  • در عکاسی صنعتی از نور عادی تا حد امکان استفاده نمایید: درست است که امروزه هر نوع نور مد نظر را می‌توانید با تجهیزات مناسب ایجاد کنید، اما نور زیاد ویژگی خاصی به عکس شما نمی‌دهد و آن را اغراق‌آمیز نیز می‌تواند نمایش دهد.
  • در عکاسی تبلیغات از ادیت عکس غافل نشوید: برای ادیت نمودن عکس لازم است تا زمان لازم را قرار دهید. گاها نیاز است تا از قرمزی چشم‌ها کاسته شود و نور بخشی از محصول افزایش یا کاهش یابد. لذا با در نظر گرفتن ایده خود، برای پیاده‌سازی آن وقت بگذارید.
  • نظرسنجی نمایید: پس از آماده‌سازی عکس، از چند نفر بخواهید تا نظر خود را در خصوص عکس شما بیان کنند. در این حالت می‌توانید بررسی کنید که بین عکس و پیام مد نظر شما همخوانی وجود دارد یا خیر. این کار به بهبود کیفیت و حرفه ای شدن عکاسی صنعتی شما کمک زیادی می‌کند.

امروزه افراد زیادی در دوره های مربوط به عکاسی صنعتی شرکت می‌کنند. با توجه به بازار کار خوب این رشته نیز، علاقه‌مندان به این هنر به عنوان شغل نگاه می‌نمایند. در همین راستا برای حرفه‌ای شدن تلاش می‌کنند تا در دوره های آموزشی ثبت نام کنند تا از آخرین متدها مطلع گردند. یکی از عامل‌هایی که موجب می‌شود پس از ثبت نام و اتمام این دوره ها کارایی لازم به دست آید، تمرین بسیار است. در دوره های برگزار شده عموماً مسائل تئوری و عملی با هم تدریس می‌شود اما این هنر نیاز به صرف زمان و حوصله بسیار دارد تا تمام تکنیک‌های آموزش داده شده به صورت عملی پیاده‌سازی گردد. در مرکز آموزش خانه صنعت و معدن عکاسی به صورت کاملاً عملی برگزار می‌گردد تا هنرجو آماده بازار کار حرفه‌ای شود.

اصول عکاسی تبلیغاتی محصول

شاید از دید بسیاری از افراد عکاسی کردن از نوع تبلیغاتی کار دشواری نباشد اما این امر کاملاً حرفه‌ای بوده و نیاز به دانش فنی دارد. لذا انواع دوره عکاسی تبلیغاتی برای آموزش این فنون هم‌اکنون به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. دوره آموزش عکاسی خانه صنعت و معدن این شاخه از عکاسی را به طور کامل آموزش می دهد. در زیر برخی از نکات مهم در این حرفه لیست شده‌اند:

به جزئیات توجه داشته باشید

به عنوان یک عکاس در این نوع تبلیغات باید از کوچک‌ترین جزئیات بیشترین استفاده را ببرید. در همین راستا، عکس شما باید راوی یک داستان دقیق باشد. استفاده از پس‌زمینه مناسب برای نشان دادن رنگ مناسب کالا، بهره‌برداری از جنبه‌های مفید کالا و المان‌های آن در تصویر و غیره، تنها بخشی از جزئیات می‌باشد که می‌بایست به آن‌ها توجه شود.

توجه به فاکتور نورپردازی

توجه به نورپردازی در دوره عکاسی تبلیغاتی بسیار با اهمیت است و می‌تواند کالا و محصول شما را چندین بار بهتر به نمایش بگذارد. استفاده از فلاش‌های رنگی، کارت خاکستری، فیلترهای پولاریزه و… همگی باعث می‌شوند تا وایت بالانس بهتری رخ دهد و نورپردازی در بهترین حالت خود پیاده‌سازی شود. البته تمام این موارد نیاز به آموزش دارند.

نور طبیعی می‌تواند عامل موفقیت شما باشد

عکاسان حرفه‌ای همیشه ترجیح می‌دهند تا عکس‌های حرفه‌ای خود را در روز ثبت نموده و از نور طبیعی بهره ببرند. عکاسی با نور طبیعی ممکن است فرصت عکس‌برداری رسمی را سلب نماید اما نتایج مثبتی را در نتیجه عکس‌برداری خواهد داشت. از همین رو برای عکاسی از فضای داخلی عموماً توصیه می‌شود تا از نور طبیعی استفاده شود.

انواع عکاسی صنعتی

انواع عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی همان‌گونه که در ابتدای این گفتار بیان شد، با اهداف تجاری و برندینگ در حال فعالیت است. لذا هر صنعت و تجارتی که نیاز به برند شدن و معروفیت دارد، لازم است تا از این تکنیک استفاده کند. عکاسی تبلیغاتی دارای انواع مختلفی است که در زیر به آن‌ها پرداخته می‌شود:

  • مد: این نوع از عکاسی‌ها در محیط‌های استودیو یا محیط‌های باز انجام می‌شود. در این نوع عکس‌برداری لازم است تا با نحوه ژست، فیگور و … آشنا باشید.
  • محصول: برای این نوع عکاسی لازم است تا پس‌زمینه خاصی با توجه به پیام ذهنی خود، انتخاب نموده و در محل کار، خط تولید، خانه و … اقدام به عکس‌برداری نمایید.
  • غذا: این نوع عکاسی عموماً در فضاهای مجازی همچون اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد و تصاویری از هر وعده غذایی تهیه می‌شود. تجهیزات و محیط رستوران یک پس‌زمینه مناسب را در این راستا فراهم می‌آورد.
  • معماری: این نوع از عکس‌برداری‌ها نیز دارای مقاصد تجاری هستند که به دنبال معرفی نوع طراحی، نمایش محیط و غیره می‌باشند.

البته در حرفه عکاسی تبلیغاتی موارد دیگری همچون عکس‌برداری از طلا، عکاسی پرتره هنری، لباس، ماشین و … نیز وجود دارد.

دوره آموزش عکاسی تبلیغاتی در تهران

امروزه دوره های تخصصی زیادی برای یادگیری فنون عکاسی تبلیغاتی در کشور برگزار می‌شود. این دوره ها برای افرادی که به عکاسی علاقه‌مند هستند یا فارغ‌التحصیلانی که دارای تجربه کافی در این حیطه نمی‌باشند، بسیار مفید خواهد بود. عموماً در دوره های فوق به موارد زیر پرداخته می‌شود:

  • آشنایی با انواع عکس‌های تبلیغاتی
  • نحوه صحبت با مشتری، اخذ کار، متقاعد نمودن مشتری و غیره
  • نحوه ایده پردازی برای فعالیت‌های تجاری که در دوره عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم می‌باشد
  • آشنایی با انواع ابزارها و کاربرد آن‌ها
  • تمرین کیفی و بصری
  • تمرینات ادیت عکس و غیره

مرکز آموزش خانه صنعت و معدن اقدام به برگزاری کلاس‌های جامع عکاسی کرده است. کلاس‌ها از مبتدی تا پیشرفته و به صورتی ست که افراد پس از پایان دوره می‌توانند وارد بازار کار حرفه‌ای شوند. در این دوره عکاسی به صورت جامع آموزش داده می‌شود و هنرجویان تمامی شاخه‌های عکاسی را آموزش می‌بینند و می‌توانند فعالیت کنند:

  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی خبری
  • عکاسی صنعتی
  • عکاسی ودینگ
  • عکاسی مدلینگ
  • عکاسی هنری
  • عکاسی طبیعت
  • عکاسی معماری
  • عکاسی ورزشی

ثبت نام عکاسی تبلیغاتی

آیا به رشته عکاسی علاقه‌مندید و از ثبت لحظات لذت می‌برید؟ آیا می‌خواهید وارد بازار کار حرفه‌ای عکاسی شوید و در داخل یا خارج از کشور فعالیت کنید؟ قبل از ثبت نام و شروع دوره می‌توانید از طریق واتس اپ و یا شماره‌های سایت با کارشناسان دپارتمان عکاسی در ارتباط باشید.

درآمد عکاسی صنعتی

بسیاری از افراد به رشته عکاسی صنعتی به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند لذا اگر عکاسی برای شما اهمیت دارد، می‌بایست حتماً در عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی نیز مهارت لازم را داشته باشید تا درآمد کافی را به دست آورید. با توجه به اینکه امروزه اقتصاد کشور بر پایه تبلیغات بنا شده است و هر تجارتی که قصد معروفیت داشته باشد، لازم است هزینه بسیاری برای تبلیغات انجام دهد، می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاری در این حرفه مفید خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که عکاسی صنعتی در هر سنت و کشوری دارای ضوابط و محدودیت‌های مختص به خود می‌باشد لذا انواع دوره عکاسی تبلیغاتی نیز با در نظر گرفتن این موضوعات برگزار می‌شوند. به طور مثال در داخل کشور ضوابط و قوانین جمهوری اسلامی ایران، تعیین کننده چارچوب فعالیت شما خواهد بود؛ اما آنچه در این رشته به یک امر اثبات شده تبدیل شده است، توجه به این مهم است که کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاهی در حال حاضر دارای بازار کار خوبی هستند و دنیای اینترنت و شبکه‌های مجازی نیز به پیشرفت آنان کمک شایانی نموده‌اند. محتوای تصویری در این فضا می‌تواند کلید موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین باشد. لذا اگر بتوانید در این رشته مهارت و تخصص لازم را به دست آورید، قطعاً سود قابل توجهی نیز از آن طریق کسب خواهید نمود.

0/5 (0 نظر)

راه های ارتباطی با مرکز آموزش خانه صنعت و معدن
02144111229
02146094117
02146094118

مطلب پیشنهادی

عکاسی معماری و ساختمانی
عکاسی معماری

معماری از هنر های بسیار قدیمی و جذاب است که بسیار مورد احترام قرار می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *