عکاسی تبلیغاتی در منزل

عکاسی تبلیغاتی در خانه

عکاسی تبلیغاتی در خانه از موضوعاتی است که امروزه بسیار مورد استقبال صاحبان فروشگاه‌ها واقع شده است. اگر صاحب یک فروشگاه فیزیکی یا آنلاین باشید؛ قطعاً به تأثیر تصاویر در جذب مخاطب و بالا رفتن فروش محصولاتتان، ایمان دارید. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که امروزه بسیاری از عکاسان به عکاسی تبلیغاتی روی آورده‌اند و به صورت حرفه‌ای، آن را دنبال می‌کنند؛ اما اگر به تازگی کسب و کاری راه اندازی کرده‌اید و بودجه کافی برای استخدام عکاس ندارید؛ نگران نباشید. با داشتن یک دوربین نیمه حرفه‌ای و یا حتی یک گوشی موبایل به سادگی می‌توانید کار عکاسی در خانه را انجام دهید. البته برای اینکه این کار را با موفقیت انجام دهید؛ نیاز است اصول و قواعد آن را بدانید. برای آشنایی با نحوه انجام عکاسی تبلیغاتی در منزل ادامه این مقاله را دنبال کنید.

عکاسی تبلیغاتی در خانه چیست؟

عکاسی تبلیغاتی سبک خاصی از عکاسی است که هدف آن معرفی کالا یا خدمات، می‌باشد. در گذشته زمانی که اسمی از عکاسی تبلیغاتی به میان می‌آمد؛ همگی بیلبوردهای تبلیغاتی را در ذهن تصور می‌کردیم اما امروزه بیشتر در شبکه‌های مجازی، شاهد این تصاویر هستیم. سهم تبلیغات آنقدر در افزایش فروش یک محصول بالاست که شرکت‌های بزرگ تجاری هر ساله مبلغ قابل توجهی را برای آن، صرف می‌کنند؛ بنابراین منطقی است که برای موفق شدن در هر عرصه‌ای باید بتوانید محصول یا خدماتی که عرضه می‌کنید، به دیگران نشان دهید. برای اینکه بتوانید کار عکاسی تبلیغاتی در خانه را به راحتی انجام دهید نیاز به تجهیزات پیشرفه ای ندارید. اگر با اصول این کار آشنایی داشته باشید؛ تنها با داشتن یک گوشی موبایل مجهز به دوربین هم می‌توانید تصاویر خلاقانه‌ای، بگیرید.

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه

عکاسی تبلیغاتی در خانه هم همانند دیگر سبک‌های عکاسی، قواعد خاص خود را دارد. خوشبختانه اگر کمی زمان بگذارید و اصول آن را یاد بگیرید؛ می‌توانید در این کار موفق شوید. در این مقاله نکات مهمی که برای انجام عکاسی تبلیغاتی در منزل نیاز است بدانید؛ ذکر کرده‌ایم. با این وجود اگر قصد دارید تصاویر جذاب و حرفه‌ای از محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، بگیرید؛ پیشنهاد می‌کنیم در کلاس‌های عکاسی دانش هنر، ثبت نام کنید. در این دوره آموزشی تمامی مباحث مربوط به آموزش عکاسی به صورت جامع و کامل به هنرجویان، آموزش داده می‌شود. آموزش‌های ارائه شده به گونه‌ای است که برای ورود به بازار کار به هیچ دوره آموزشی دیگری نیاز نخواهید داشت. نحوه انجام عکاسی تبلیغاتی در خانه هم از مباحثی است که به طور کامل در کلاس‌های عکاسی دانش هنر، آموزش داده می‌شود. حتی اگر فرصت کافی برای شرکت در دوره‌های حضوری این آموزشگاه را ندارید؛ می‌توانید در کلاس عکاسی آنلاین شرکت کنید. تمامی مباحث ارائه شده در دوره‌های حضوری و آنلاین، مشابه می‌باشد.

نکات عکاسی تبلیغاتی در خانه

ممکن است در اولین قدم برای کار عکاسی تبلیغاتی در منزل دچار سردرگمی شوید و ندانید دقیقاً چطور و از کجا باید این کار را آغاز کنید. به شما حق می‌دهیم اما عکاسی تبلیغاتی در خانه آنقدرها هم که تصور می‌کنید کار سختی نیست. تنها باید نکاتی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود مد نظر قرار داده و به کار گیرید:

نورپردازی خوبی داشته باشید

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین چیزی که به تصاویر شما رنگ و رو می‌دهد، نور است. زمانی که دو تصویر کاملاً مشابه اما با نورپردازی‌های متفاوت را به طور همزمان مشاهده کنید؛ بیشتر به اهمیت و تاثیر نور در خلق تصاویر جذاب، پی می‌برید. بهترین نور برای انجام عکاسی تبلیغاتی در خانه، نور طبیعی خورشید است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم عکاسی از محصولاتتان را به زمان‌هایی از روز که نور خورشید به اندازه کافی وجود دارد، اختصاص دهید. سعی کنید مکان مشخصی در نزدیکی پنجره خانه که به اندازه کافی نوردهی دارد، برای این کار انتخاب کنید.

در صورتی که نور خورشید به حد کافی برای عکاسی تبلیغاتی در منزل وجود نداشته باشد، قبل از اینکه این قضیه را به شانس و اقبالتان ربط بدهید؛ بهتر است از یک بازتاب دهنده نور استفاده کنید تا کمبود نور، جبران شود.

یک دوربین نسبتاً باکیفیت تهیه کنید

نگران نشوید، منظور ما استفاده از دوربین‌های مجهز و با امکانات بالا نیست. همانطور که گفتیم حتی با یک تلفن همراه هم می‌توانید عکاسی تبلیغاتی در منزل را انجام دهید. البته برای این کار کیفیت دوربین موبایل باید 12 مگاپیکسل به بالا باشد. اگر با تنظیمات دوربین تلفن همراه آشنا باشید؛ می‌توانید تصاویر جذاب و زیبایی بگیرید. در مواقعی که دوربین گوشی کیفیت لازم را ندارد؛ تهیه یک دوربین عکاسی ارزان قیمت و با کیفیت متوسط، می‌تواند کارتان را راه بیاندازد.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را بخوانید: آموزش عکاسی از لباس

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه

به جزئیات توجه کنید

برای اینکه بهترین تصویر را از کالا یا خدمات بگیرید؛ باید خود را به جای مشتری بگذارید که قرار است با دیدن این تصویر؛ نسبت به خرید محصول، ترغیب شود؛ بنابراین لازم است تمامی جزئیات را به خوبی، نشان دهید. اگر قصد شما تبلیغ کیف و کفش است باید بندها، دکمه و جنس کیف یا کفش به خوبی در تصویر، مشخص باشد.

پس زمینه ساده‌ای داشته باشید

اگر برای کار عکاسی تبلیغاتی در خانه از یک پس زمینه شلوغ و طرحدار استفاده کنید؛ باعث تشویش ذهن بیننده شده و احتمالاً حواس او را از سوژه اصلی، پرت می‌کند. در خصوص ایجاد پس زمینه، همین که یک پس زمینه ساده و سفید داشته باشید، کفایت می‌کند. چیزی که اهمیت دارد، نمایش کامل محصول به مخاطب است.

از پایه نگهدارنده استفاده کنید

گرفتن تصاویری بدون ذره‌ای لرزش کار سختی است. مخصوصاً اگر نسبت به آن تصویر، حساسیت داشته باشیم. بهترین گزینه در این خصوص استفاده از یک پایه نگهدارنده برای موبایل یا دوربین است. به این ترتیب خیالتان از بابت لرزش دست و خراب شدن تصویر، راحت می‌شود.

زاویه مناسب را پیدا کنید

 برای اینکه بتوانید یک عکس خوب بگیرید؛ باید از جهات مختلفی عکاسی کنید. با کمی تمرین متوجه می‌شوید که بهترین زاویه برای عکاسی تبلیغاتی در خانه کدام است. حتی می‌توانید چندین عکس از زوایای مختلف بگیرید تا مخاطب بتواند به صورت کامل محصول را ببیند. البته می‌توانید محصول را به شکل‌های مختلفی قرار داده و عکس بگیرید. می‌توانید آن را با استفاده از نخ‌های نامرئی در هوا معلق نگه داشته و یا روی یک استند قرار دهید. این کار موجب ایجاد تصاویر جذاب مخصوصاً برای نمایش لباس، می‌باشد.

از نرم افزارهای ادیت تصاویر استفاده کنید

نرم افزارهای زیادی برای ویرایش تصاویر وجود دارند که یادگیری آن‌ها هم اصلاً کار سختی نیست. با کمی تمرین می‌توانید با تنظیمات این برنامه‌ها آشنا شوید و تصاویری که گرفته‌اید، ویرایش کنید. علاوه بر نکاتی که ذکر شد؛ مطالعه مقاله آموزش عکاسی صنعتی هم می‌تواند در زمینه انجام عکاسی تبلیغاتی در منزل، مفید واقع شود.

تجهیزات عکاسی تبلیغاتی در منزل

برخی از عکاسان معتقدند وجود تجهیزات عکاسی حتی از دوربین هم بااهمیت‌تر است. تجهیزاتی که برای عکاسی تبلیغاتی در خانه نیاز دارید شامل دوربین، سه پایه، تجهیزات مخصوص نورپردازی مثل اسپیدلایت، لنز، بک گراند و وسایل جانبی تزئینی برای جلوه دهی به سوژه، می‌باشد. در کنار تجهیزاتی که ذکر شد؛ قدرت خلاقیت عکاس هم در ایجاد تصاویر جذاب، نقش برجسته‌ای دارد.

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی در خانه

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی در خانه نقش اساسی دارد. در این مقاله به نور خورشید به عنوان یک منبع مهم نوری اشاره شد اما به این منظور می‌توانید از نور مصنوعی هم استفاده کنید. زمانی که از منبع نور مصنوعی استفاده شود؛ سطحی که تحت تاثیر این نور قرار گیرد؛ از منبع نور طبیعی کمتر است. استفاده از نور مصنوعی باعث می‌شود تمرکز بهتری بر روی محصولات، ایجاد شود. نور مصنوعی مخصوصاً برای محصولاتی که نمایش جزئیات در آن‌ها مهم است، مناسب می‌باشد. همچنین محصولاتی که ظرافت خاصی دارند (مثل جواهرات)؛ برای نمایش به نور بیشتری نیاز دارند و باید به نورپردازی آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

در نورپردازی برای عکاسی تبلیغاتی در منزل می‌توانید از یک لامپ بلند و ایستاده که دارای بازوهایی برای تنظیم کردن نور باشد، استفاده کنید. لامپ‌ها این امکان را به کاربر می‌دهند که بتوانند شدت نور و زاویه آن را تنظیم کنند. اگر قصد دارید عکاسی تبلیغاتی در خانه را به طور حرفه‌ای انجام دهید؛ پیشنهاد می‌کنیم از فلاش استودیویی به همراه دو پایه و سافت باکس برای نورپردازی در عکاسی، استفاده کنید.

بک گراند در عکاسی تبلیغاتی در منزل

همانطور که گفتیم پس زمینه باید به گونه‌ای باشد که توجه مخاطب را روی سوژه اصلی، متمرکز کند. در اکثر مواقع یک پس زمینه ساده و با رنگ روشن (معمولاً سفید) می‌تواند جوابگو باشد اما همه محصولات در پس زمینه سفید خوب به نظر نمی‌رسند، بنابراین می‌توانید رنگ‌های دیگر را هم امتحان کنید و یا اینکه از محصول در یک پس زمینه خلاقانه و متنوع، عکس بگیرید. مسئله فقط این است که کدام پس زمینه نظر مخاطب را بیشتر جلب کرده و در نهایت باعث فروش بیشتر محصول یا خدمات، می‌شود.

عکاسی صنعتی در خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی در خانه

اگر قرار است کار عکاسی تبلیغاتی در منزل را با دوربین تلفن همراه انجام دهید؛ توصیه می‌کنیم اجازه دهید تنظیمات آن در حالت اتوماتیک باشد. استفاده از امکاناتی همچون زوم و یا فلش دوربین موبایل باعث می‌شود تصاویر کیفیت مطلوبی نداشته باشند و در مواقعی کاملاً غیرطبیعی به نظر برسند اما در مورد دوربین‌های عکاسی، دست شما بازتر است و می‌توانید تنظیمات آن را به دلخواه، تغییر دهید و نتیجه را ملاحظه کنید. برای عکاسی در منزل بهتر است ایزو را روی عدد 100 و سرعت شاتر را روی 1100، قرار دهید. همچنین فاصله کانونی دیافراگم را روی کمتر از f/4 قرار دهید. فرمت و کیفیت عکس هم بهتر است به صورت raw باشد. البته این تنظیماتی که ذکر شد؛ قرار نیست برای تمامی سوژه‌ها و موقعیت‌های عکسبرداری، یکسان باشد. شما باید با تنظیمات دوربین به خوبی آشنا باشید و در حالات مختلف از سوژه، عکس بگیرید تا بتوانید دوربین را روی بهترین حالت، تنظیم کنید. در کلاس عکاسی در تهران که در آموزشگاه صنعت و معدن برگزار می‌شود؛ تمامی تنظیمات مربوط به دوربین برای عکاسی تبلیغاتی در منزل، آموزش داده می‌شود.

چطور عکاسی تبلیغاتی در خانه انجام دهیم؟

با رعایت اصولی که در این مقاله به ذکر آن‌ها پرداخته شد؛ می‌توانید تصاویر نسبتاً خوبی بگیرید و فروش کالا یا خدمات خود را چندین برابر کنید. البته عکاسی تبلیغاتی در منزل قواعد بیشتری دارد که ذکر همه آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد؛ بنابراین در صورتی که علاقه مند هستید کار عکاسی تبلیغاتی در خانه را به طور اصولی و حرفه‌ای انجام دهید؛ در کلاس عکاسی دانش هنر شرکت کنید. دوره‌های برگزار شده توسط این آموزشگاه جامع بوده و تمامی مباحث عکاسی از پایه تا پیشرفته از جمله چگونگی عکاسی تبلیغاتی در خانه را شامل می‌شود.

برای ثبت نام به صورت حضوری و غیرحضوری و شرکت در کلاس‌های عکاسی دانش هنر؛ با کارشناسان این مجموعه، تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

راه های ارتباطی با مرکز آموزش خانه صنعت و معدن
02144111229
02146094117
02146094118

مطلب پیشنهادی

قانون یک سوم در عکاسی

قانون یک سوم از ترفند های پرکاربرد عکاسی است که بسیاری از عکاسان برای گرفتن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *